Філософія кайдзен

Блог
Дата публікації: 20 січня 2022 р.
kajzen_1600h900

Історія

Вперше філософія кайдзен була застосована в ряді японських компаній (включаючи Toyota) в період відновлення після Другої світової війни, і відтоді поширилася по всьому світу. Термін «кайдзен» став широко відомий завдяки однойменній книзі Масаакі Імаі.

Починаючи з 1986 року, коли було видано книгу «Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success», термін "кайдзен" був прийнятий як позначення однієї з ключових концепцій менеджменту. У 1993 році він увійшов до нового видання New Shorter Oxford English Dictionary, який визначає кайдзен як безперервне вдосконалення методів роботи, особистої ефективності і т. д., тобто як філософію бізнесу. Таким чином, термін нарешті отримав визнання в англійській мові.

У японській мові слово «кайдзен» означає «безперервне вдосконалення». Виходячи з цієї стратегії, в процес вдосконалення залучаються всі — від менеджерів до робітників, причому її реалізація потребує відносно невеликих матеріальних витрат. Філософія кайдзен припускає, що наше життя в цілому (трудове, суспільне і приватне) повинно бути орієнтоване на постійне поліпшення.

Концепція кайдзен

Концепція кайдзен охоплює більш широке поняття ніж якість або продуктивність.


Поняття кайдзен включає наступні елементи товарного виробництва:

  • орієнтація на споживача;
  • тотальний контроль якості (TQC);
  • роботизація;
  • кружки якості;
  • система новаторських пропозицій;
  • автономізація;
  • дисципліна на робочому місці;
  • тотальне забезпечення продуктиновсті (TPM);
  • система КАНБАН;
  • покращення якості;
  • система «точно до часу»;
  • нуль дефектів;
  • діяльність малих груп;
  • співробітництво праці і капіталу;
  • підвищення продуктивності;
  • створення нових продуктів.

 

Ключові компоненти кайдзен.

  • Постійне і акцентоване скорочення всіх видів втрат, спрямоване на безперервне підвищення ефективності роботи і скорочення витрат.
  • Раціональна організація робочих місць за допомогою системи 5S, що дозволяє досягти максимально можливого порядку, ефективності і продуктивності.
  • Контроль якостів масштабі всієї компанії, причому поняття якості включає не лише якість продукції, а ширше поняття якості самої роботи.
  • Стандартизація— діяльність по стабілізації і підтримці досягнутих результатів покращення за рахунок навчання і дисципліни, забезпеченню стабільно високих результатів роботи.
!
До порівняння можна додати лише 3 автомобіля